Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Testa dig själv

TEST: Hur bra är du på att organisera - egentligen?



Tillhör du alla som önskar att du hade mer tid över att göra allt det där som du verkligen vill, men aldrig tycks hinna göra? Letar du efter samma saker varenda dag och svär över hur mycket värdefull tid du slösar på bort rent slarv? Har du svårt för att prioritera saker som ska göras och så slutar det med att ingenting blir gjort – eller bara halvfärdigt?
Grattis och välkommen i klubben. Att lära sig bli bättre på att organisera låter förstås trist och präktigt, men nya vanor kommer också att frigöra sensationellt mycket tid – och dessutom göra dig själv både gladare, mindre stressad och effektiv.
Jag fastnar på smådetaljer och blir därför sällan eller aldrig klar med saker som jag påbörjar

Stämmer bra

Stämmer delvis

Stämmer inte alls
Om jag måste göra något som jag tycker är riktigt tråkigt, så motiverar jag mig själv att ändå göra jobbet genom att erbjuda mig själv en belöning när det är klart

Stämmer inte alls

Stämmer delvis

Stämmer bra
Jag har svårt att hålla tider

Stämmer bra

Stämmer delvis

Stämmer inte alls
Om jag måste göra en större och komplicerad uppgift så delar jag upp den i mindre, mer hanterbara delmoment

Stämmer inte alls

Stämmer delvis

Stämmer bra
Jag underskattar/överskattar den tid det ska ta för mig att slutföra en uppgift

Stämmer bra

Stämmer delvis

Stämmer inte alls
Jag städar mitt skrivbord/min arbetsplats varje dag och ser till att varje sak har sin bestämda plats och att allt ligger där det ska inför morgondagen

Stämmer inte alls

Stämmer delvis

Stämmer bra
När jag tar mig an en svår uppgift ser jag till att ha en backup-plan ifall något skulle gå fel

Stämmer inte alls

Stämmer delvis

Stämmer bra
Om någonting avviker från min grundplan, så blir jag ställd och förvirrad och vet inte vad jag ska göra

Stämmer bra

Stämmer delvis

Stämmer inte alls
Jag skriver Att göra-listor, checklistor och sätter upp deadlines för varje delmål som ska klaras av

Stämmer inte alls

Stämmer delvis

Stämmer bra
När jag har städat mitt skrivbord/arbetsplats, så håller ordningen …

En månad

En vecka

En dag

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook

Andra läser om...

Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Smartare-liv.se är ett projekt inom Bokförlaget Redaktionen och Ego Förlag

Köpinformation  |  Integritetspolicy

Sitemap