Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Böcker till jobbet

444 smarta tips för dig som säljer tjänster

Om författaren
Boken är skriven av Stefan Ekberg, finalist i Årets Företagare i Stockholm och författare till ett femtiotal böcker om företagare och företagande. Stefan har också patent på den egna succéuppfinningen Draghajen och driver Bokförlaget Redaktionen som rankas på plats 25 bland Sveriges största bokförlag.

En läsarröst
"Så rapp, så ärlig och helt imponerande. Det är så mycket tips, man behöver inte ens gå igenom hela boken. Räcker med att hoppa till det kapitel man har problem med, läsa och agera..BOM..det funkar..klockrent! Boken är lättläst, imponerande synvinkel. Jag fick ett helt annat perspektiv..utan att skämmas för att begära betalt för det arbete jag gör. Ni har verkligen lyckats att få ihop dom smarta tips som verkligen funkar!!"
Tashmina KhudojBerdi, Beauty By Tashmina

SPECIALPRIS
Hos oss köper du boken billigast
eftersom det är vi som ger ut den.❤️
(Ordinarie pris i bokhandeln - 329 kr)
249 kr
✔ I lager
✔ Öppet köp i 30 dagar

Läs vad andra tycker längre ner på sidan

Här är en del av vad du får lära dig:

Du vet väl att kunden köper DIG först
☑️ Hur du blir en erkänd expert i din bransch inom tre månader
☑️ 15 sätt att motivera dig själv till framgång
☑️ Hur du vässar din personlighet så att kunderna faller för dig
☑️ Så skapar du egna informationsprodukter och nå fram till kunderna som expert
☑️ Seminarier och föreläsningar gör ditt företag ännu starkare
☑️ Hur du lätt får flera TV-intervjuer, radioinslag - och artiklar skrivna om dig och ditt företag
☑️ Hur du höjer ditt självförtroende inför kundmöten
☑️ Hur du lyfter dig själv från en svacka

Kunderna
☑️ Hur du hanterar dem som bara vill ha gratis råd och inte anlita dig (historier ur verkligheten)
☑️ 7 tips om effektiv arbetsgång med alla kunder
☑️ Hur du presenterar dina idéer så att kunderna faller för dem
☑️ En superteknik att använda när kunderna bara vill ha mer och mer gratis
☑️ Hur du sätter gränser för kunderna
☑️ Hur du hanterar kunders klagomål
☑️ Så gör du om kunden är missnöjd och vill ha pengarna tillbaka
☑️ Tips om hur du förändrar och förbättrar en kundrelation när ditt eget företag förändras
☑️ Hur du ger garantier som konsult utan att blinka – och får många fler kunder omedelbart
☑️ Tips om hur du kommer upp med en ny tjänst att sälja
☑️ Ovärderliga tips om att göra din tjänst till en produkt lätt som Simsalabim

Marknadsföring och försäljning
☑️ Hur du manövrerar ut större konkurrenter och argumenten du kan använda mot dem
☑️ Hur du lätt avgör vilka som är bra och vilka som är dåliga kunder
☑️ Hur du spionerar på kunderna och får ett övertag innan du träffar dem
☑️ Supertips för att höja ditt självförtroende inför kundmöten
☑️ Hur du gör ett fantastiskt intryck vid första kundmötet
☑️ Sex sätt att på allvar kunna mäta dig med dina större konkurrenter
☑️ Hur du hanterar kunder som aldrig kommer till skott
☑️ Hur du får nya kunder att aldrig hinna tänka på din konkurrent

Mer pengar tack!
☑️ Så pratar du pengar med kunderna och känner dig bekväm med det
☑️ 10 enkla sätt att skaffa passiva inkomster
☑️ 9 vanliga offertmisstag som gör att tjänsteföretagare missar affärer
☑️ Förhandlingsmisstag som många tjänsteföretagare gör och hur du undviker dem
☑️ Hemlig metod - Så här gör du när kunden frågar vad det kostar
☑️ Tre alternativ till timdebitering för små företag
☑️ Hur du motiverar dina priser för dig själv och får mycket bättre självförtroende
☑️ Världens vanligaste prismisstag för tjänsteföretagare och hur du undviker det
☑️ 8 sätt som gör det lättare för dig att motivera dina prishöjningar
☑️ 35 tips om ett mycket bättre kassaflöde i ditt företag
☑️ Tio sätt att öka dina vinster snabbt
☑️ 15 vanliga misstag som gör dina vinster mindre
☑️ Saker att göra under lågsäsong eller när du får en svacka i affärerna

Idébomben!!
☑️ 86 konkreta tips som gör dig och ditt företag starkare, bättre och mer framgångsrikt
☑️ Internetstrategi för tjänsteföretagare
☑️ Hur du får betalt av krångliga kunder
☑️ 8 Tecken på att det du säljer är på väg att tappa fotfästet
☑️ Hur du avgör om du har lyckats med din marknadsföring
☑️ 5 grundläggande sätt att få ditt företag att växa

Så här tycker några av läsarna

"Jag har bara hunnit halvvägs genom boken men är eld och lågor över hur mycket jag redan känner att jag vill implementera i mitt företag snarast. Så tack för en välskriven bok som verkligen har gett mig ny energi och ett härligt jävlaranamma att nu ska saker göras mer effektivt i framtiden.
Michael Zettergren, Adventure Lovers AB

Den här boken hjälpte mig med så otroligt mycket så att jag har lite svårt för att veta vart jag skall börja.
Det tipset jag använder mest är "Snabbt, bra billigt. Välj 2". Det fungerar varje gång!
Det viktigaste är nog att boken lärde mig att ta betalt för min kunskap. Det var jag nog inte så bra på innan.
Daniel Södermyr, Teveo

Helt suverän "mänsklig" bok om marknadsföring/försäljning! Har läst många böcker genom åren i detta ämne, men inte någon i stil med den här i mycket positiv bemärkelse! tack!
Mona Härlin, villasjöviken AB

Så rapp, så ärlig och helt imponerande. Tipsen funkar verkligen! Det är så mycket tips, man behöver inte ens gå igenom hela boken. Räcker med att hoppa till det kapitel man har problem med, läsa och agera..BOM..det funka..klockrent! Boken är lättläst, imponerande synvinkel. Jag fick ett helt annat perspektiv..utan att skämmas för att begära betalt för det arbete jag gör. Under min uppväxt och i skola har jag aldrig fått lära mig att ta mer betalt än vad jag får(vilket funkar väldigt dåligt nät man har eget företag!). Jättebra tips!! Ni har verkligen lyckats att få ihop dom smarta tips som verkligen funkar!!
Tashmina KhudojBerdi, Beauty By Tashmina

Jag har framför allt vågat ta prisfrågan! Jag läste prisavsnittet dagen innan det var dags för "de första officiella" kundmötena och lade sen fram priset på sättet som föreslogs. Den första kunden tog det direkt! Den andra kunden ville pruta - då gjorde jag som boken sa och tog bort något i samma veva. Och alla blev nöjda! :) Boken var nästan som att hålla någon i handen medan man gjorde det här läskiga.
Nina Thell, NT7 Stockholm

Boken har hjälpt mig att våga tro mer på mina egna idéer om vad som fungerar och inte fungerar och vad företag faktiskt behöver hjälp med vad gäller processtyrning och kvalitetssäkring.
Fredrik Persson, Biscuit AB

444 smarta tips hjälpte oss med ett nytt tänk kring marknadsföring. Tack!
Per Klefelt, LeadCom AB

Boken innehåller massor av inspiration, konkreta tips samt en hel del bekräftelser om att vi är på rätt väg!
Mats Mårtensson, KeyMan

Boken har gett mig många uppslag och praktiskt genomförbara idéer kring hur jag lyckas sälja mina kunskaper.
Lars Jonsson, Yttra Konsumentkommunikation

Lättläst bok som hjälpt mig med hur jag ska hålla kontakten med kunder samt hur jag vänder rädsla till självförtroende inför säljmöten.
Tobias Karlsson, Perfect Training

Boken hjälpte mig att bekräfta mycket av mitt eget tänk och har gett mig små goda råd som jag lätt kan ta till mig och omsätta i praktiken direkt.
Nerina Bersán, Nerinas Idé & Textproduktion

Vi fick hjälp att tänka kreativt och våga vara mer nytänkande och personlig i mötet med kunden.
Boel Björkenwall, Viability

Det var den som fick mig att VÅGA börja satsa på att sälja kort ut mot butik!
Anna Wickström, Annas idéer

Boken har hjälpt oss att på ett strukturerat sätt ta oss an och marknadsföra rollen som expert inom ett område.
Tomas Fagerström, IMBI AB

Massor av konkreta tips bl a för hemsidan. En av de bästa böckerna jag läst i ämnet!
Hansi Stafbom, SSK Säkerhetsakademien AB

Rakt och enkelt språkbruk med tips som faktiskt leder framåt om du bestämmer dig för att följa dem.
Roger Brixberger, Brixberger Säljkompetens

Den här boken har gett mig mer självförtroende i att använda andra vägar än de konventionella för att sälja mina tjänster.
Isabelle Arnheim, STRATEG Företagslösningar

Wow! Det är egentligen allt jag har att säga - och att jag hoppas att mina konkurrenter inte läser boken.
Anna Ström, Webbkonsult



Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook

Andra har även köpt

Smartare-liv.se är ett projekt inom Bokförlaget Redaktionen och Ego Förlag

Köpinformation  |  Integritetspolicy

Sitemap