Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Du och jobbet

4 sätt att göra din Att göra-lista 1 000 gånger mer effektiv

LÄS OCKSÅ: En chockartat lista över saker som de flesta i relationer alltid glömmer


Tillhör du dem som lärt sig skriva Att göra-listor för att få en bra översikt av vad du måste göra? Bra. Tillhör du samtidigt dem verkar få mindre och mindre gjort ju mer du anstränger dig för att styra upp din tillvaro?

Så här gör du:

1. Skriv tydligare punkter
Att bara klottra ned saker på ett papper gör inte att de blir snabbare gjorda. Lägg lite mer tid och tanke bakom varje punkt. Tänk inte att du ska renskriva det senare, det blir aldrig av. Var detaljerad och skriv exakt vad det är du ska göra. Annars blir det som att när du drömt en fantastisk dröm och tänker att den var så makalös, så jag kommer ihåg den även ikväll när jag sätter mig för att skriva ned den efter jobbet. Lura inte dig själv – minnet är som en hink med små hål i och tankar rinner snabbt ut och försvinner för alltid.

LÄS OCKSÅ OM BOKEN: 100 sidor om hur du vinner tid

Hjärngympa för seniorer❤️

Vår mest populära bok just nu

🌟 Ge din hjärna en present!
"Hjärngympa för seniorer" – boken som håller ditt sinne skarpt och livligt. Enkla och roliga övningar för ett aktivt och glädjefyllt liv! 📘


Beställ den i vår egen bokhandel till ett superpris just nu!
Här hittar du boken ...


2. Rationalisera hårdare
Hur många av punkterna på din lista förtjänar verkligen att få finnas med på listan? Se över din lista och gå igenom punkterna. Tänk på att vi är lata av naturen och väljer instinktivt att göra det som är enklast och går snabbast. Men genom att göra de enklaste sysslorna först för att belöna oss själva, så blir konsekvensen att de största och viktigaste punkterna alltid blir kvar på listan.

3. Schemalägg pauser
Det finns studier som visar att de mest produktiva människorna jobbar i 52 minuter innan de tar en paus på 17 minuter. Gör likadant själv och lura dig inte att tro att du kan pausa när du ändå har kört fast med det du håller på med. Lägg därför in pauserna på din Att göra-lista. Då gör de också mest nytta.

LÄS OCKSÅ: Läs Inspiratörens magiska lista

4. Mota bort energitjuvar
Folk har oftast väldigt lite respekt för andra människors tid. Bli bättre på att säga nej och stänga ute energitjuvar som slukar både tid och ork från dig.

SUPERERBJUDANDE JUST NU!

Sveriges snabbaste handbok som ger dig mer tid❤️



"Kul bok om hur du gör det bästa av tiden och dödar tidstjuvarna som stör i jobbet"
Aftonbladet

”Välskrivet och smart om att få mer tid i livet. Hemligheterna är avslöjade.”
Dagens Nyheter

"Konkreta tips på hur du hinner mer på jobbet – och på köpet får mindre stress, slipper jobba över och får mer tid till dig själv, fritiden och familjen."
Tidningen Metro

"Det bästa tipset om att vinna tid är att inte läsa en massa böcker med sådant som är självklarheter för en tidsfascist som jag. Men nu läste jag "100 sidor om hur du vinner tid" på tåget till jobbet, så upplevde jag läsningen som ren tidsvinst...Dessutom innehåller boken också en del goda tankar och givande tips om arbetsglädje och kreativitet."
Lön & Jobb

"Hinner du inte läsa boken? DÅ är det precis det du ska göra, redan i eftermiddag."
Du&Co

Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande.

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook

Andra läser om...

Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Smartare-liv.se är ett projekt inom Bokförlaget Redaktionen och Ego Förlag

Köpinformation  |  Integritetspolicy

Sitemap